ارز دیجیتال

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اتریوم چیست؟

اتریوم چیست؟ به زبان ساده

اتریوم اکنون بزرگ‌‌‌ترین و موفق‌‌‌ترین پلتفرم برای ایجاد قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌‌‌های غیرمتمرکز است اما پلتفرم جدید EOS به دنبال حل چالش‌‌‌های پیش‌‌‌ روی شبکه‌‌‌‌‌‌ی اتریوم بوده و قصد دارد این فعالیت‌ها را با بازدهی بهتری ارائه کند. این پلتفرم‌ها با وجود شباهت‌هایی که در نحوه فعالیت دارند، اما در فلسفه طراحی، نوع الگوریتم اجماع و مقیاس‌پذیری با یکدیگر تفاوت دارن.د

 

اتریوم یکی از پادشاهان حکومت ارز دیجیتال و رمز ارزها است، پلتفرم ازاداتریوم مبتنی بر فنّاوری بلاک چین است. این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۱۴ توسط نابغه ۲۵ ساله‌ای به نام ویتالیک بوترین انتشار شد، در کنار رقیب حرفه‌ای خود بیت کوین سروصدای زیادی به پا کرده است.

اتر (سوخت موردنیاز اتریوم)

اتر Ether همان سوخت لازم برای انجام تراکنشی یا برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه اتریوم است. به عبارتی اتر، نام ارز دیجیتال اصلی پلتفرم اتریوم است نقش مهم اتر کاربرد ان به‌عنوان دارایی و انجام تراکنش‌های آنلاین است. هزینه‌های شبکه مثل کارمزد تراکنش‌ها با استفاده از اتر پرداخت می‌شود و استخراج‌کنندگان اتر را به‌مثابه پاداش با ساخت بلاک دریافت می‌کنند. اتر در صرافی‌ها خریدوفروش می‌شود. دارای ارزش است. درکل ایجاد انگیزه برای فعالیت شبکه، هدف اصلی ایجاد اتر بوده است.

قیمت اتریوم لیست کیف پول های برتر اتریوم ۲۰۲۰

در د نیای ارز دیجیتال و اتریوم یکی از حیاتی ترین مواردی که باید همواره به آن توجه زیادی کنید انتخاب کیف پول اتریوم معتبراست. در اینجا برایتان لیست برترین کیف پول های ۲۰۲۰ که امتحان خودرا طی سال ها پس داده اند را می اوریم.

کیف پول سخت افزاری : LEDGER NANO

کیف پول سخت افزاری :  TREZOR

کیف پول دسکتاپ :  EXODUS

کیف پول دسکتاپ : MIST

کیف پول دسکتاپ : METAMASK

کیف پول وب : MY ETHER WALLET

کیف پول وب: COINBASE

کیف پول کاغذی اتریوم: ETHAdress

کیف پول سخت افزاری : KEEPKEY

علاقه ایرانی ها به خرید و فروش اتریوم

از پارامترهای حیاتی در تعیین سود و زیان در سرمایه گذاری اتریوم، امکان خرید و فروش به موقع این ارز دیجیتال می باشد. در ایران خرید و فروش اتریوم گسترش یافته است و مهم ترین موضوع برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز رو به رشد اتریوم انتخاب یک مرجع و واسط مطمئن برای انجام تبادلات است به زودی در سیمرغ کوین نمودارهای تکنیکال اتریوم و نوسانات قیمت اتریوم را به صورت لحظه ای برای شما خواهیم نوشت.دریافت
عنوان: اتریوم
توضیحات: اتریوم
 

  • الناز برزیگر
  • ۰
  • ۰

استخراج بیت کوین کش

استخراج بیت کوین کش یا همان BCH MINING ساده است و تفاوت چندانی با بیت کوین ندارد بااین حال ممکن است برای تازه واردان به دنیای بیت کوین کش ، این ارز دیجیتالی که در سال ۲۰۱۷ از بیت کوین جدا شد سوال های زیادی درباره روش استخراج بیت کوین کش بوجود بیاید. آیا استخراج بیت کوین کش با کامپیوتر معمولی سودآور است؟

 

مقاله سیمرغ را از دست ندهید .در این نوشته کاملترین آموزش روش استخراج بیت کوین کش و استخراج بیت کوین کش با کامپیوترعادی و حتی باگوشی و را درج کرده ایم. هم چنین به درخواست شما لیست بهترین دستگاه های ماینر بیت کوین کش را آو آموزش ساده استخراج بیت کوین کش

همانطور که می دانید استخراج یا ماینینگ در واقع پروسه ی حل الگوریتم های پیچیده‌ی ریاضی است. کارمزدی که در قالب بیت کوین کش در ازای استخراج موفق بلوکی به ماینرها داده می شود ۱۲٫۵ BCH تعیین شده است.خوب است بدانیم الگوریتم استخراج بیت کوین کش SHA-256 می باشد.برای آموزش استخراج بیت کوین کش ادامه مقاله را همراهی کنید.رده ایم.

دستگاه‌های استخراج یکسان، الگوریتم استخراج مشابه و بسیاری از خصوصیات عمدۀ یکسان در شبکه باعث شده کسانی که بیت کوین استخراج می‌کنند، گاهی اوقات نیز به دلیل بحث سودآوری به ماینینگبیت کوین کش مشغول شوند. الگوریتم استخراج بیت کوین کش SHA-256 است و در حال حاضر استخراج آن با دستگاه‌های ای‌سیک انجام می‌شود. شایان ذکر است که نرخ هش شبکه بیت کوین کش به دلیل محبوبیت کمتر آن نسبت به بیت کوین، میزان کمتری دارد.

دستگاه استخراج مناسب

همانطور که گفته شد، دستگاه‌های استخراج بیت کوین و بیت کوین کش یکی هستند. شرکت چینی بیت مین (Bitmain) در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های استخراج بیت کوین در جهان محسوب می‌شود. دستگاه‌های استخراج این شرکت که تحت عنوان انت ماینر (Antminer) به بازار عرضه می‌شود، جزو محبوب‌ترین ای‌سیک‌ها برای استخراج بیت کوین کش به شمار می‌روند.

  • الناز برزیگر
  • ۰
  • ۰

فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟سرانجام داستان کارکرد بلاک چین

بعداز گشت و گذارتان در دنیای ارز دیجیتال و بلاک چین حتما به عنوان یک کاربر دقیق و کنجکاو دنبال این هستید که بدانید فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟ حق با شماست این اختراع متحول کننده ،ذهنی را نیست که درگیر نکرده باشد.همه دوست داریم گاهی از مفاهیم روزمره وعادی بالاتر برویم وبیشتر بدانیم. در ادامه دراین قسمت بطور کامل درباره اینکه فناوری بلاک چین چگونه کار می کند؟ و کاربرد بلاک چین و هم چنین بلاک چین به زبان ساده مقاله ای درج کرده ایم.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا می گوید که پشتوانه ارز رمزنگاری کشورش نفت است. مادورو در آخرین تلاشش برای حفظ اقتصاد کشورش، یک ارز فیات جدید به نام ساورین بولیوار معرفی کرد که پشتوانه آن پترو خواهد بود.

اما برخلاف بسیار از ارزهای مهم فیات، پترو مبادله نمی شود و بسیاری از کارشناسان آن را یک کلاهبرداری می دانند و حتی خود مجلس ونزوئلا آن را غیرقانونی اعلام کرده است. ممکن است در برخورد با ارز رمزنگاری خود یک کشور عجیب و غریب به نظر برسد، اما مادورو انگیزه خود را در ماه آگوست اعلام کرد. وی گفت:

“آنها قیمت های ما را برحسب دلار کرده اند. من می خواهم دستمزدها و قیمت ها را با پترو پرداخت کنم. ما می خواهیم پترو را تبدیل به ارز مرجع در مبادلات اقتصادی خود کنیم.”

 

اعتبارسنجی در کارکرد فناوری بلاک چین مهم است 

و اما دلیل ضرورت انجام مراحل پیچیده‌ی اعتبارسنجی (validation) چه می تواند باشد؟

برای شبکه‌های بلاک‌چین، این قدمی اساسی برای اطمینان از این موضوع است که  double-spending اتفاق نیفتد یعنی کریپتوکارنسی‌ها در چندین تراکنش به صورت هم زمان صرف نشوند.با هدف جلوگیری از double-spending شبکه‌های بلاک چین باید اطمینان حاصل کنند که کریپتوکارنسی‌ها منحصر به فرد و هم دارای ارزش هستند.

 

راه حل چیست؟

راه حل همان نودها (Nodes) درون شبکه بلاک‌چین هستند که مانند اجزای سیستم دفتر کل عمل می کنند و از طریق حل معادلات پیچیده ریاضی، تاریخچه‌ای از تراکنش‌ها را برای هر کریپتوکارنسی حفظ  می کنند.به عبارتی این نودها جهت تایید یا رد کردن بلوک هایی که نشان‌دهنده‌ی بیت‌های (bits) اطلاعات تراکنش‌ها هستند،مورد استفاده قرار می گیرند.حال اگر اکثر اپراتورهای نود به راه حل مشترکی برای یک مشکل برسند، بلوک تایید می‌شود و به زنجیره‌ای از بلوک‌ها که قبل از آن وجود داشتند اضافه می شود. این بلوک جدید زمان‌بندی شده است و احتمالا حاوی اطلاعاتی درباره تراکنش‌های گذشته می باشد.

 

سرانجام داستان کارکرد بلاک چین

همه این انتقال دیتا و اعتباربخشی بلوک‌ها توان محاسباتی بالایی لازم دارد.شاید غیر معقول به نظر برسد که از میلیون‌ها کامپیوتر در کل دنیا توقع داشته باشیم که تمام توان محاسباتی و سایر منابع را به این تلاش اختصاص دهند.یکی از راه حل‌های این مساله برای شبکه بلاک‌چین، ماینینگ (استخراج) است. ماینینگ به یک بحث اقتصادی سنتی به نام تراژدی عام  یا به انگلیسی tragedy of the commons  برمی گردد.در فرآیند اعتبارسنجی بلاک‌چین، هرکسی که درواقع بخش کوچکی از توان محاسباتی خود را ارئه می‌دهد تا به شبکه خدمتی کرده باشد، در نتیجه‌ی آن جایزه ای به دست می‌آورد. این مشارکت که مغایر با منافع شخصی است، انگیزه کمک و خدمت‌رسانی به نیازهای شبکه‌ای گسترده‌تر است.

 

  • الناز برزیگر